HTML

Likebox

BNVStílus blog

BNV. Magyarország múltja, jelene és jövője. Előbb a Városligetben, majd egy 33 hektáros területen, ami a Hungexpo nevet viseli. S ahogy a régmúltban is mindig újat mutatott az iránta érdeklődőknek, úgy a jelenben is divatot teremtet. Szó szerint, hiszen felkarolta a bimbózó hazai ruhatervezést és megfűszerezve némi "otthonöltöztetéssel" valami egészen egyedi stílus megalkotásába fogott. Ez a blog ajtó a trendteremtés kulisszái mögé.

2011.08.16. 14:44 BNVDivat

Szabó Lilla - Az elmaradt provokáció

Mostani interjúnk alanya sajnos kimaradt a Divatkreátorban a BNV ihlette feladatról, de megkerestük, hogy megkérdezzük: mi lett volna, ha...?


A többiek húztak témát, neked felkínáljuk a választást: te melyik BNV-s tematikával dolgoztál volna a legszívesebben? 
- Talán a férfiak világát választottam volna, szerintem az egy nagyon jó téma.

Miért?
- A könnyebb-nehezebb téma egy tervezésnél szubjektív dolog. Volt olyan téma, amiben nehezen találtam volna kiindulópontot vagy kapaszkodót, viszont a Férfiak világával kapcsolatban könnyebben ötleteltem volna.

És mi volt az, ami leginkább inspirált benne?
- Érdekesnek találom átvetíteni a férfi divatot női viseletbe, főleg, hogy ma a férfi-női szerepek nagyon sokszor felcserélődnek. Tehát nőnek készítettem volna valmi jellegzetesen férfi viseletet, valószínűleg régebbi kor divatjából merítve. A másik ötlet pedig, ami ezzel kapcsolatban eszembe jut, az ennek pont a fordítottja. Ha felteszem magamnak a kérdést, hogy milyen ma a férfiak világa, arra jutok, hogy elnőiesedett a férfi divat, és ezzel együtt sok férfi is. Tehát szívesen készítettem volna férfira női ruhát, s így ezzel a túlzással fejeztem volna ki kritikát. Ez nyilván nem lett volna túl népszerű… :)

Lenne kedved rajzolni nekünk egy skiccet?
- Először gyűjteni és gondolkodni szoktam, nem rajzolok le egyből mindent. Majd ha kialakul a témáról a gyűjtöttek alapján egy elképzelés, akkor azokat az ötleteket amiket a legjobbnak tartok, azokat skiccelem. Utána elvetem belőle ami mégsem mutat jól, és megtartom ami tetszik, ha ezt kiemelem az összes tervből, és összedolgozom, a végére összeáll a végleges.

Mit szólsz a BNV elképzeléséhez a magyarországi divattal kapcsolatban?
- Örülök neki, hogy foglalkozni kezdett a divattal, valamint lehetőséget kaptak fiatal tervezők a bemutatkozásra ekkora közönség előtt. Nagyon jó lehetőség, és sajnálom, hogy nem terveztem rá. Minden alkalmat meg kell ragadni amit csak lehet.

Mesélj, mik a távolabbi terveid?
- Elsősorban az, hogy elvégezzem az iskolát. Mostmár öltözékre szakosodtam, úgyhogy remélem sokmindent tanulok még a következő két évben. Ezalatt szeretnék minél többet versenyezni, és pályázatokon részt venni. Szerintem ez nagyon fontos. Ezen kívül szeretnék gyakornokoskodni minél előbb. A legtávolabbi terv pedig természetesen az, hogy kizárólagosan a tervezéssel foglalkozhassak. Nagyon jó lenne, ha a csoporttársaimmal összeállnánk, mint tervező csoport. Úgy vettem észre, hogy ezek most jól működnek, és szeretek csoportban dolgozni.

Min dolgozol most?
- Jelenleg a MARIE CLAIRE fiatal divattervezőknek kiírt pályázatára készülök. Szűkös a határidő, de nagyon szeretnék elindulni rajta. A terv már megszületett, ami a nehezebbik fele. Már csak a varrás van hátra.

Lilla, köszönjük! Találkozunk a BNV-n?
- Nagyon szeretnék elmenni, mivel Békéscsabai vagyok, és nem régen lakom Budapesten, ezért sajnos még egyszer sem voltam. A bemutatót is nagyon várom a többiek ruháiból.

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://bnvstilus.blog.hu/api/trackback/id/tr223157992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása